Blåsor och värk.

Hejsan!
Ligger nu hemma i min egen säng för ovanligheternas torsdag. Ja, jag brukar ju sova hemma men inte på torsdagar för då sover jag hos Nattis. Läste första meningen och fick tankar om mig själv^^ Idag är min första dag på sportlovet, så skönt! Har ju inga lektioner på torsdagar och denna fredagen är det nationella för dem som inte gjort det så jag är ledig!
Har trots detta varit i Tboda men bara för att rida. Fick den hästen som jag från hela första början har ansett varit jobbigast och red dubbel lektion på henne. PUUH! Jag anser inte längre att hon är den jobbigaste i stallet - jag vet! Efter första lektionen så var både jag och hästen helt svettiga och hade verkligen kommit igång. Skulle från början ridit en annan första lektionen men som tur var kunde jag och Hanna byta. Andra lektionen gick nog bättre, nog. Jag började bli trött i kroppen då och mina fotleder värkte. Har inte en blekaste aning om vad det är för fel på mina fotleder men fel är det! Ena har jag ju slagit i och kan ha lite ont men ikväll var det förskräckligt. Funderade ett tag på att skritta av och sluta mitt i lektionen men bet ihop, jag är ju trots allt en viking.
När lektionerna väl var slut var det bara för mig att skynda mig in i stallet, plocka av utrustningen och byta om för att åka iväg och hinna med tåget hem igen. Tur att Hanna kunde ta hand om pollen!

Eftersom jag aldrig åkt med 20.09 tåget så frågade jag Konduktören om jag kunde byta tåg i både skövde och falköping men han var inte riktigt säker men man brukar kunna det. Jag kunde byta i skövde, tur så behövde jag inte vänta lika länge. Men den där konduktören var ruskligt lik någon men jag kom inte på vem! Men nu några timmar senare tror jag att det var den norska komikern Calle Hellevang-Larsen jag tänkte på^^


Anders Hoff, Oyvind Rafto och Calle Hellevang-Larsen





Over and Out
Miss D.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0