Strömsholm

Hejsan!
Igår var vi på studiebesök på strömsholms ridskola och djursjukhus. Det var helt okej men kändes ju onödigt att traska runt där och bli våt om fötterna utan att lära sig något. Vi gick runt och kollade på stallarna, ridhusen, djursjukhuset - smådjursdelen och -hästdelen. Jag kan meddela att mina uggisar inte älskar snöslask, lera, vatten eller sand.
Ni vet hur mycket koll jag har va? Ingen! Jag visste att vi skulle åka till Strömsholm men inte att vi skulle komma tillbaka vid 23, varför har de alltid information när jag är ledig? Ja, ledig och alltså inte skolkar, ledig. Viktigt.


Nu sitter jag, Felicia och Nattis i ett grupprum och försöker skriva informationsblad om bristsjukdomar, ögonsjukdomar och öronsjukdomar. Jag har mer eller mindre gett upp. Tänkte skriva om bristsjukdomar som kan drabba hästar men då påstod läraren att hästar inte är sällskapsdjur, what?! Det vet vi ju alla att de är. Jag tror hon menade att vi skulle skriva om smådjur för det verkar som man får ta vilket djur som helst - bara det är litet.





Aja, jag får väl försöka fortsätta leta med det finns ju ingenting!


Miss D.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0