20100919,

Jaha då har man röstat för första gången i sitt liv. Jag förstår inte varför det ska vara så hemligt vad man röstar på. varför ta massvis med lappar, ställa sig i ett bås och så oskyldigt som möjligt lägga ner rätt lapp i kuverten.

När jag kom in så erbjöd en man mig en lapp. Jag förstod inte att det var ett visst parti men sen såg jag namnet på och sa "haha, nej men detta var ju helt fel!". Likadant när man skulle ta valsedlarna, jag tog de tre sedlarna jag skulle använda inte mer eller mindre. Och vem orkar stå i kö till båsen för att stoppa ner valsedlarna i kuverten? Jag är tycker inte att det är jobbigt när folk vet vad jag tycker och tänker och hur jag vill forma Sverige.


MissD.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0